Dekorativni rolat sa šarama

_IMG_0651

Kada sam videla ovaj šarmantni rolat na blogu AVE DULCIS, zaljubila sam se na prvi pogled! Pastelni tonovi, tufnice, nežan beli krem od čokolade, fotografije koje mame….savršenstvo! Jedva sam čekala da ga isprobam…

Prvi rolat koji sam napravila prema originalnom receptu ispao je super (verujte mi na reč jer dokaza nemam). Smazali su ga gosti pre nego što sam imala prilike da ga uslikam.

Drugi pokušaj bio je inspirisan mojim omiljenim slikarom – Gustavom Klimtom. Jedan od njegovih omiljenih motiva bile su vijugave šare poput ovih sa mog rolata sa slike:). Sigurno mu je baka spremala ovakav rolat dok je bio dete, pa se slatka uspomena urezala negde u podsvesti, i eto – nastala je vrhunska umetnost:) šalim se naravno..

Elem, i ovom prilikom držala sam se istog recepta koji sledi u nastavku. I opet smo se svi oduševili, jedino sam prepekla testo, pa mi je rolat prilikom rolanja pukao na par mesta:( šmrc. Prefinjeni osećaj za lepo mi nije dozvolio da zakačim slike na kojima se pukotine jasnije vide, pa sam  stavila one slikane iz pogodnog ugla za prikrivanje nedostataka. Sve u svemu, i na izgled je bio lep (ali ne savršen).

Pošto nisam imala vremena da okušam treću sreću, ovaj moj napukli a ipak jako ukusan i dekorativan rolat šaljem kao ulaznicu u blogersku igricu KuVarijacije, u nadi da će proći:).

Recept je odličan, obavezno ga iskoristite da biste impresionirali goste na primer, i to onda kada ste u škripcu sa vremenom jer se stvarno brzo da napraviti.

_IMG_0638

 Potrebno je za šare:
1 belance 
30 gr šećera
20gr brašna
20gr kakao praha
20gr omekšalog maslaca
Moje iskustvo kaže da bi od navedene količine za šaranje mogli iscrtati dva rolata, baš mi je dosta materjala ostalo.
Sastojke sam viljuškom izmutila u posudici. Umesto 40g brašna kako je u zadatom receptu, stavila sam pola brašna a pola kakao praha (20 + 20 gr) da bih dobila braon boju. Izjednačenu smesu sam sipala u poslastičarsku kesu sa nastavkom na kome je bio najmanji otvor koji sam imala, par milimetara okvirno. Iscrtala sam odokativno šare, dakle bez šablona, po pek papiru, i stavila papir sa šarama u zamrzivač da se stegne. Ispisala sam i neki tekst, ali se ispostavilo da nisam razmišljala o efektu ogledala:) pa su mi sva slova bila u pogrešnom smeru kada sam završila rolat, ali to nije smetalo jer su natpisi bili sitni. Čisto obratite pažnju da pišete slova naopako na papiru, da bi tekst bio čitljiv na rolatu:).
 _IMG_0615
Potrebno je za testo
 4 jaja
1/2 šolje šećera
60 gr otopljenog maslaca
1/2 šolje brašna
1/4 šolje kurkume u prahu za postizanje jarko žute boje i specifičnog ukusa.
 
Belance sam odvojila od žumanaca. Umutila sam ih sa mrvom soli u čvrst sneg. Žumance sam penasto umutila sa šećerom, dodala maslac, brašno i kurkumu, i sve lepo sjedinila. Onda sam lagano pomešala sa snegom od belanaca i prelila preko stegnutih šara na pek papiru.
Da bi rolat bio savitljiv, pecite ga u zagrejanoj rerni na 180 stepeni nekih 8 minuta.
Ja sam prvi pekla tako i bio je dobar,. Ovaj Klimtov pokušajk sam pekla na 200 (zaboravila sam da smanjim temperaturu na 180), i došlo je do par pukotina koje sam spominjala..
Pečeni biskvit sam prebacila preko parčeta pek papira posutog šećerom, odvojila papir na kome se rolat pekao i uzviknula ah…od oduševljenja. Zatim sam ga vratila na papir i urolala uz par tužnih uzdaha zbog pukotine.
Kada sam premazala biskvit prvo nutelom u tankom sloju, a onda ganaš kremom od bele čokolade (100g mlečne slatke pavlake zakipi, u to se doda 150g bele mlečne čokolade, fino se pomeša i ohladi, a onda izmiksira), i uz dodatak mog omiljenog džema od jabuka – da se dopuni ukus kurkume…sve je bilo u najboljem redu.
Sada jedva čekam da ga pravim ponovo…već imam ideju kako bi izgledao!
2013-10-30_135058
Uživajte u svojim slatkim kreacijama.
Vesna
 
Tagged: ,

4 thoughts on “Dekorativni rolat sa šarama

  1. mignonne October 31, 2013 at 12:03 pm Reply

    Prekrasan vijugavi uzorak, odusevilo me je s koliko si paznje uradila i najsitnije detalje… verujem da su gosti uzivali u svakom zalogajcicu i jedva cekam da vidim nove kreacije.:)))

    • Idejopedija October 31, 2013 at 1:05 pm Reply

      Hvala Lana! Toliko volim dekorativne poslastice.. Ovo sam iskreno malo u zurbi izvela, ali bice prilike za popravni:)

  2. ave dulcis April 6, 2014 at 8:06 am Reply

    drago mi je da su te moje točkice inspirirale, tvoja rolada je prekrasna a stabalce savršeno

    • Idejopedija April 6, 2014 at 7:43 pm Reply

      Hvala puno na super receptu i lepim recima!

Leave a Reply

Fabrizio Fusco | Life & Health Coach

Coaching For Optimal Living & Health

Blog Vesne Mihajlović

Za ljubitelje stvarnosti, koja nam je malo poznata...

The Unpoisoned Apple

an unlost wanderer living life less toxic

MasaJakub

Kids Art

Elizabeth Frei, Ph.D.

Psychologist FSP: Biel/Bienne, Switzerland

Pisma štitnoj

blog o životu sa hipotireozom

STOP GMO U SRBIJI

ISTINA O GENETSKI MODIFIKOVANOJ HRANI. Srbija bez GMO

IDEJOPEDIJA

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

misanislija

zivot je lep

Cooking with Zoki

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Minjina Kuhinjica

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Fellow Passengers

Using what we've been given to do whatever we can

Profinification

da mi glava ne služi samo za češljanje

CookingwithZokie

...For the love of FOOD!

The Gourmand Traveller

A blog about food.

Gastarbajter

Muke i pouke iz dijaspore, posao, putopisi i život u inostranstvu

Sasvim Prirodno

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vid Nikolić Food blog

Fotografija, putovanja, hrana / Food & travel photography

Мимин кутак

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

gollygoshgirl

everything means nothing with out love

Светосавско Ходочашће

Поклоничка путовања

Lutkice i krpice

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hrana za Dušu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Stylistico

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Tortelina

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Palachinka

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

So i Biber

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Moje grne

recepti za dušu

Mimi's Kingdom

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

f o o d f o r t h o u g h t

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

JA U KUHINJI...

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hleb & Lale, food & photography

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Prstohvat soli

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Knjiški Moljac u špajzu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

MEZZE

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

La cuisine creative

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vratimo se izvornim vrednostima.

Povratak na selo-Povratak Prirodi.Preduzmi potrebne korake za Bolji život, za mir i odmor. Produži život u dobrom zdravlju ! Danas je to moguće!

