Sir i grožđe, klasika na malo drugačiji način

IMG_8983m

A good dinner warms the heart,

enlarges the intellect,

brightens the eyes,

improves the complexion,

sets a man at peace with this world,

and prepares him for the next,

and conduces more than anything else

to promote universal good feeling.

AUSTRALIAN COOKERY

By a Practical Cook 19th Century

IMG_8975m

Ne znam kako je Australijski kuvar iz 19.veka došao do mojih ruku, ali znam da je uvodni tekst bio pripremljen sasvim po mom ukusu. Radi se o divnoj definiciji hrane, tačnije, večere. U slobodnom prevodu;

DOBRA VEČERA ZAGREVA SRCE, ŠIRI INTELEKT, BUDI ISKRE U OČIMA, POPRAVLJA TEN, DOVODI ČOVEKA U HARMONIJU SA OVIM SVETOM I PRIPREMA GA ZA SLEDEĆI, IZNAD SVEGA DOPRINOSI PROMOVISANJU JEDNOG OPŠTEG DOBROG OSEĆAJA…

IMG_8993m

Večeru sam pre nekog vremena uspešno izbrisala iz svog jelovnika. Kažu goji, nije neophodna itd…šta da se radi..

Uveče volim da popijem čašu vina u najboljem društvu (prepoznaće se:), i da pojedem sir uz to. U ovakvim situacijama sir ne smatram ni obrokom ni hranom već neizostavnim suplementom opšte dobrog osećaja. A kada je sezona, pa se tome doda i malo grožđa, užitak je potpun.

IMG_9010m

Vratili smo se iz Slovačke i doneli skromnu dozu suvenira – raznih sireva, dimljenih, končastih, plesnivih, od ovce, koze i krave…milina. I da kompletiram milinu, dodala sam u tanjir i grožđe iz naše bašte, ali blago zapečeno sa začinima na sledeći način.

IMG_8982m

Potrebno je;

200g grožđa,

2 kaške ulja od koštice grožđa

malo soli (ja sam koristila neku mediteransku mešavinu soli koju sam uzela u Merkatoru)

malo bibera

kašičica začina: bosiljak, majčina dušica, ruzmarin…stavite svoj omiljeni

Kašika balzamiko sirćeta.

IMG_8988m

Priprema;

Grožđe sam oprala i nakidala na zrnca. Blago pomešala sa začinima i solju, dodala ulje, i pekla 15ak minuta na 200 stepeni u rerni, tek da počnu zrnca da puckaju i puštaju sok.

Izvadila sam iz rerne, prelila sirćetom, dodala još malo ulja i krupno mleveni biber…i servirala uz sir.

Bilo je čarobno!

Probajte i vi:)

V

GROZDJE SAVRSAENO

Tagged: ,

4 thoughts on “Sir i grožđe, klasika na malo drugačiji način

  1. Nevena September 16, 2013 at 5:49 pm Reply

    Uf, odlično zvuči!
    I ja drmnem vnce uveče, dok spremam večeru jer nam je ona jedini kuvani obrok. Dobro je da to ne bude nikad posle 8, jedino me to teši:)

    • Idejopedija September 16, 2013 at 10:24 pm Reply

      He he, ja kazem nemam veceru, ali rucam u 17h/18h. Moj muz se uvek smeje kako mi u Srbiji ne znamo da je normalno da se ruca u 12/13h, sve posle toga se zove vecera:). U svakom slucaju nista bez vina…!

  2. mignonne September 17, 2013 at 9:51 pm Reply

    Moram da kazem da sam se zaljubila u fotkice i da bih rado gricnula nesto sa tog tanjirica.:))

    • Idejopedija September 18, 2013 at 12:22 pm Reply

      Hvala Lana:) Mi smo u Nisu, pa ako ste u prolazu svratite ovih dana na gric mljac! U poverenju, sacuvala sam jedan od ovih Slovackih sireva za specijalne prilike..

Leave a Reply

Fabrizio Fusco | Life & Health Coach

Coaching For Optimal Living & Health

Blog Vesne Mihajlović

Za ljubitelje stvarnosti, koja nam je malo poznata...

The Unpoisoned Apple

an unlost wanderer living life less toxic

MasaJakub

Kids Art

Elizabeth Frei, Ph.D.

Psychologist FSP: Biel/Bienne, Switzerland

Pisma štitnoj

blog o životu sa hipotireozom

Blogdan

Here unreal things and unreal people get a real shape. And vice versa.

STOP GMO U SRBIJI

ISTINA O GENETSKI MODIFIKOVANOJ HRANI. Srbija bez GMO

IDEJOPEDIJA

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

misanislija

zivot je lep

Cooking with Zoki

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Minjina Kuhinjica

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Fellow Passengers

Using what we've been given to do whatever we can

Profinification

da mi glava ne služi samo za češljanje

CookingwithZokie

...For the love of FOOD!

The Gourmand Traveller

A blog about food.

Gastarbajter

Muke i pouke iz dijaspore, posao, putopisi i život u inostranstvu

Sasvim Prirodno

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vid Nikolic Food blog

Fotografija, putovanja, hrana / Food & travel photography

Мимин кутак

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

gollygoshgirl

everything means nothing with out love

Светосавско Ходочашће

Поклоничка путовања

Lutkice i krpice

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hrana za Dušu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Stylistico

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Tortelina

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Palachinka

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

So i Biber

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Moje grne

recepti za dušu

Mimi's Kingdom

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

f o o d f o r t h o u g h t

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

JA U KUHINJI...

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hleb & Lale, food & photography

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Prstohvat soli

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Knjiški Moljac u špajzu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

MEZZE

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

La cuisine creative

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vratimo se izvornim vrednostima.

Povratak na selo-Povratak Prirodi.Preduzmi potrebne korake za Bolji život, za mir i odmor. Produži život u dobrom zdravlju ! Danas je to moguće!

