Hlebac sa Grožđem (schiacciata con uva)

2013-08-26_193527

I mada su nas svi ubeđivali da grožđe mora da se prska, naše organsko, neprskano grožđe je ipak bogato rodilo:).

Malo se razbolelo (napala ga je neka siva trulež valjda, ali rešiće se..), napale su ga u izobilju i ose i slične bubice, ali je ostalo dosta i za nas!

IMG_8748

Proveli smo na selu savršen vikend, bake i deka, ćerke i zetovi, unuci (što bi baka iz moje familije rekla “užasna porodica”, misleći na užu porodicu, naravno). I hlebac sa grožđem se savršeno uklopio uz veselu atmosferu ubiranja plodova iz bašte..

2013-08-26_235146

Schiacchiata con’uva, ili pljosnati hleb sa grožđem, se kako kažu, u Toskani priprema u vreme berbe grožđa. Grozdovi se koriste celi, sa košticama i peteljčicama (mada sam ja peteljke odstranila). Italijani ga jedu kao neku vrstu slatkastog dezerta ili užine..Par recepata koje sam našla na internetu sam malo iskombinovala, dobijeni ( i ubrzo pojedeni) proizvod je na fotografijama, a recept u nastavku:

1 kesica suvog kvasca

3 kašike crnog vina

1 kašika meda

3 šolje brašna

3/4 šolje mlake vode

1/4 šolje maslinovog ulja

pola kašičice soli

2013-08-27_000359

oko 250gr aromatičnog, crnog grožđa

2 kašike kristal šećera

2 kašike prah šećera

Merila sam sastojke šoljom za belu kafu, u nedostatku vagice:).  

IMG_8841

Pomešala sam kvasac, vino, med, mlaku vodu i jednu kašiku brašna, i ostavila sam po strani 10ak minuta da kvasac uskisne.

Brašno sam pomešala sa solju, dodala sam razmućeni kvasac (koji je prethodno dobro zapenio), i umesila testo uz dodavanje maslinovog ulja.

2013-08-27_001242

Kada je testo počelo da se odvaja od ruku tokom mešenja (nakon 15ak minuta), pokrila sam ga prozirnom folijom i pustila da prenoći u frižideru.

Ujutru sam premesila testo, podelila ga na dva dela i razvila dve kore debljine prsta.

Na pek papir sam stavila koru, preko nje više od polovine očišćenih grozdova (sa košticama), pa jednu kašiku kristal šećera preko grožđa.

2013-08-27_000046

Zatim sam stavila drugu koru, i ostatak grožđa koje sam posula šećerom i poprskala maslinovim uljem. Ivice sam malo utisnula viljuškom kako bi se spojile gornja i donja korica.

Hlebac sam ostavila da naraste nekih pola sata.

Pekla sam 30ak minuta na 180 stepeni.

Pečeni kolač sam pokrila krpom, i ostavila da se sasvim ohladi. Sekla sam kocke, posipala prah šećerom i tako servirala:)

IMG_8948

Hlebac je u isto vreme i sočan zbog grožđa, i hrskavih ivica. Ma idealan da se pojede u svako doba i bez određenog povoda..

I još jedan važan detalj, može da ga napravi i apsolutni početnik (kada su testa u pitanju) poput mene!

 IMG_8877

Premijerno, ovaj recept šaljem Jovanki Baštovanki, sa bloga Kutlačom po Kazanu, u okviru blogerske igrice Ajme koliko nas je, gde je zadata tema za septembar bila grožđe. Ako uspem da sva pravila igice ispoštujem, eto nas i našeg grožđa u igri!

IMG_8895

Prijatno!

Vesna

Tagged: , ,

2 thoughts on “Hlebac sa Grožđem (schiacciata con uva)

  1. Dragana Pušica (@GagaGrne) August 27, 2013 at 7:31 am Reply

    Sviđa mi se recept. A kako sam i ja iz sela donela isto grožđe (takođe neprskano) ovo moram da isprobam. 🙂

    • Idejopedija August 27, 2013 at 8:23 am Reply

      Хвала Гаго, била би ми част;) Једва чекам да чујем утиске и видим фоткице!

Leave a Reply

Fabrizio Fusco | Life & Health Coach

Coaching For Optimal Living & Health

Blog Vesne Mihajlović

Za ljubitelje stvarnosti, koja nam je malo poznata...

The Unpoisoned Apple

an unlost wanderer living life less toxic

MasaJakub

Kids Art

Elizabeth Frei, Ph.D.

Psychologist FSP: Biel/Bienne, Switzerland

Pisma štitnoj

blog o životu sa hipotireozom

STOP GMO U SRBIJI

ISTINA O GENETSKI MODIFIKOVANOJ HRANI. Srbija bez GMO

IDEJOPEDIJA

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

misanislija

zivot je lep

Cooking with Zoki

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Minjina Kuhinjica

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Fellow Passengers

Using what we've been given to do whatever we can

Profinification

da mi glava ne služi samo za češljanje

CookingwithZokie

...For the love of FOOD!

The Gourmand Traveller

A blog about food.

Gastarbajter

Muke i pouke iz dijaspore, posao, putopisi i život u inostranstvu

Sasvim Prirodno

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vid Nikolić Food blog

Fotografija, putovanja, hrana / Food & travel photography

Мимин кутак

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

gollygoshgirl

everything means nothing with out love

Светосавско Ходочашће

Поклоничка путовања

Lutkice i krpice

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hrana za Dušu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Stylistico

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Tortelina

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Palachinka

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

So i Biber

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Moje grne

recepti za dušu

Mimi's Kingdom

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

f o o d f o r t h o u g h t

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

JA U KUHINJI...

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hleb & Lale, food & photography

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Prstohvat soli

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Knjiški Moljac u špajzu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

MEZZE

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

La cuisine creative

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vratimo se izvornim vrednostima.

Povratak na selo-Povratak Prirodi.Preduzmi potrebne korake za Bolji život, za mir i odmor. Produži život u dobrom zdravlju ! Danas je to moguće!

