33. Rođendanska Torta (Posna krem torta sa kupinama)

IMG_8414m

Moj rođendan je uvek u vreme posta, pa je samim tim, pravljenje torte poseban izazov. Ne volim torte sa previše testa, niti one standardne keks varijante, a ne volim ni da ponavljam stalno istu tortu..Ove godine pravila mi se kremasta, voćkasta tortica. Inspiraciju sam našla na sajtu Coolinarka ovde, a moja varijacija je u nastavku.

IMG_8395m

Potrebno je:

50g mlevenih oraha

6 kašika šećera

100g brašna

130g margarina

3 štangle narendane čokolade za kuvanje

na vrh noža soli

pola kašičice soda bikarbone

2 kašike džema od kupina (opcionalno)

2013-08-16_235826

Za fil:

250g šećera

200g margarina

250g posnog mlevenog keksa (koristila sam plazmu)

300g mlevenih oraha

500g kupina (koristila sam slatke, divlje kupine, tako aromatične…)

250g biljne slatke pavlake

250g čokolade za kuvanje

i još:

200g kupina i 3 kašike šećera (za dekoraciju)

malo ulupane slatke pavlake.

IMG_8397

Umutiti sastojke za koru: orahe, šećer, rendanu čokoladu, so, sodu bikarbonu i margarin. Tepsiju prekriti pek papirom i peći oko 10min na umerenoj temperaturi (180 stepeni). Korica deluje potpuno sirovo kada se izvadi iz rerne, ali se stegne i fino formira čim se ohladi.

IMG_8403m

Kupine pomešati sa šećerom i pustiti da vri 5 min.  Skloniti sa vatre i odvojiti 2-3 kašike šećernog soka od kupina kojim ćete premazati koricu. Nakon ovog koraka, na koricu sam nanela i dve kašike džema od kupina, jer sam malo prepekla koricu pa sam se bojala da će biti tvrda.

U vruće, prokuvane kupine dodati orahe i keks, pa staviti da se sasvim ohladi. Odvojeno umutiti margarin penasto, i sjediniti sa kupinovom smesom. Ovu masu rasporediti preko spremne korice i ostaviti da se dobro ohladi.

IMG_8416

Pavlaku pustiti da proključa pa je skloniti sa vatre i u nju spustiti nalomljenu čokoladu. Nakon 3-4 min dobro promešati da se dobije fin ganaš krem od čokolade. Njime preliti ohlađenu tortu i pustiti da se stegne u frižideru.

Preko čokoladnog preliva rasporedila sam borovnice(nestalo mi je kupina:) koje sam kratko pšrokuvala sa šećerom. Onda sam stavila malo ulupane pavlake i listić nane kao dekoraciju, i to je bilo to!

Najbolje je praviti torticu dan ranije da bi se svi sastojci lepo sjedinili i korica fino upila aromu kupine.

Tortom sam bila prezadovoljna, kao i svi moji dragi gosti, osim Maše (moje ćerke) koja je rekla da torta ne valja jer ima koskice:)), ali je ipak pojela veliko parče.

Posebno zadovoljstvo bilo je bockanje svećica (33 komada!) i duvanje istih u društvu mojih divnih klinaca.

photo (5)

E sada, što se tiče cifre koju sam proslavila…čini mi se nosi neku dozu ozbiljnosti u sebi:). Mada nikako nisam opterećana vremenom koje teče, i još manje brojevima, ipak ima nešto u ovim duplim trojkicama. Kada bacim pogled iza sebe, ima puno stvari zbog kojih sam beskrajno srećna i zbog kojih osećam ogromnu zahvalost Bogu. I samo zdravlje je dosta! A onda blizina porodice i ljudi koje volim, osmesi mojih anđela, privilegija da uživam u stvarima kojima se bavim, da posetim mesta za koja sam vezana, da upoznam ogroman svet i sve dimenzije ljubavi… A nešto mi govori da ono najbolje tek treba da se desi:)

Probajte ovu torticu i sestite se svih lepih stvari zbog kojih je život stvarno vredan življenja!

Vesna

Tagged: , , ,

2 thoughts on “33. Rođendanska Torta (Posna krem torta sa kupinama)

  1. Jelena August 11, 2016 at 1:58 pm Reply

    Da li ova torta moze da se napravi ranije pa da se zamrzne bez šlaga?

    • Idejopedija August 11, 2016 at 2:53 pm Reply

      Zdravo Jelena. Nisam pokusala sa zamrzavanjem. Ako probas javi kako je proslo. Veliki pozdrav!

Leave a Reply

Fabrizio Fusco | Life & Health Coach

Coaching For Optimal Living & Health

Blog Vesne Mihajlović

Za ljubitelje stvarnosti, koja nam je malo poznata...

The Unpoisoned Apple

an unlost wanderer living life less toxic

MasaJakub

Kids Art

Elizabeth Frei, Ph.D.

Psychologist FSP: Biel/Bienne, Switzerland

Pisma štitnoj

blog o životu sa hipotireozom

STOP GMO U SRBIJI

ISTINA O GENETSKI MODIFIKOVANOJ HRANI. Srbija bez GMO

IDEJOPEDIJA

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

misanislija

zivot je lep

Cooking with Zoki

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Minjina Kuhinjica

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Fellow Passengers

Using what we've been given to do whatever we can

Profinification

da mi glava ne služi samo za češljanje

CookingwithZokie

...For the love of FOOD!

The Gourmand Traveller

A blog about food.

Gastarbajter

Muke i pouke iz dijaspore, posao, putopisi i život u inostranstvu

Sasvim Prirodno

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vid Nikolić Food blog

Fotografija, putovanja, hrana / Food & travel photography

Мимин кутак

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

gollygoshgirl

everything means nothing with out love

Светосавско Ходочашће

Поклоничка путовања

Lutkice i krpice

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hrana za Dušu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Stylistico

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Tortelina

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Palachinka

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

So i Biber

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Moje grne

recepti za dušu

Mimi's Kingdom

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

f o o d f o r t h o u g h t

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

JA U KUHINJI...

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hleb & Lale, food & photography

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Prstohvat soli

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Knjiški Moljac u špajzu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

MEZZE

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

La cuisine creative

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vratimo se izvornim vrednostima.

Povratak na selo-Povratak Prirodi.Preduzmi potrebne korake za Bolji život, za mir i odmor. Produži život u dobrom zdravlju ! Danas je to moguće!

