SLAVSKA TORTA / posna


2013-05-31_125422

Prošle nedelje proslavili smo slavu – Svetog Ćirila i Metodija. Kako nismo slavu nasledili od roditelja, već smo je sami izabrali sa našim sveštenikom, gledali smo da to bude slava koja nije posna, i da bude u sezoni kada ne putujem, već smo najčešće kod kuće… Ali eto, ove godine slava nam se pala u petak, i ipak smo je proslavili uz puno posnih đakonija. Ja, naravno, kao ljubitelj slatkiša, izdvajam ovu voćkasto kremastu Slavsku tortu kao preporuku vama za slične prilike.

Potrebno je:

1 pakovanje rozen korica

Za voćni fil:

600g blendiranih svežih jagoda

150ml sirupa od zove (ili nekog drugog sirupa za sok na rastvaranje)

50ml šećernog sirupa, (za recept pogledati ovde)

2 kašike šećera

1 kesica džem fiksa super, Dr. Oetker (kupila sam u Merkatoru)

IMG_7048

Za fil od pudinga:

130g bademovog brašna (ili mlevenih badema)

Pola litra posnog mleka (koristila sam pirinčano)

250ml biljne slatke pavlake

2 pudinga od vanile

Pola margarina (125g)

5 kašika šećera

1 kašika vanila ekstrakta (ili jedna kesica vanile)

IMG_7005

Za Ganaš krem:

250ml biljne slatke pavlake

250g crne čokolade sa visokim procentom kakao delova.

I još:

Ulupana slatka pavlaka (biljna) za ukrašavanje torte.

Priprema:

Prvo sam skuvala marmeladu od jagoda tako što sam stavila čorbu od blendiranih jagoda da provri sa sirupom od zove i šećernim sirupom. Kada počne da kipi. dodala sam Džem fiks pomešan sa dve kašike kristal šećera, i pustila da kipi 5 min. Nakon toga marmelada je spremna za korišćenje. Ako već imate spremnu domaću marmeladu ili džem, preskočite ovu pripremu i zagrejte svoj džem do ključanja pa to koristite kao voćni fil.

IMG_7032

Pirinčano mleko sam pomešala sa slatkom pavlakom i pustila da provri zajedno sa šećerom. Prašak za puding sam umutila sa malo pirinčanog mleka koje sam prethodno izdvojila. Puding masu sam sipala u kipuće mleko i pavlaku i kratko prokuvala na tihoj vatri, dok se nije zgustilo, uz stalno mešanje. Gotov puding sam pomerila sa ringle. U vruć fil sam dodala bademovo brašno, pola margarina naseckanog na kockice, i vanilin ekstrakt. Mešala sam dok se nije margarin sasvim istopio.

Za ganaš sam skuvala 250ml pavlake. Kada je počela da kipi sklonila sam sa vatre i dodala kockice čokolade nalomljene, i pustila 10ak minuta da stoji u vrućoj pavlaci. Zatim sam krem dobro pomešala kašikom dok se čokolada nije sasvim istopila.

2013-05-31_132623

Važno je da svi prelivi budu prilično topli, skoro vrući, u momentu nanošenja na rozen korice.

Filove sam naizmenično nanosila u tankom sloju na korice. Prvo fil sa pudingom na jednu koru, onda voćni fil a preko njega ganaš na sledeću koru, i tako redom.

Tortu sam brzinski ukrasila ulupanom pavlakom. Servirala sam je sledećeg dana i bila je super!

2013-05-31_130241

2013-05-31_130453

Uživajte u svojim slatkim kreacijama!

Vesna

IMG_7023

Tagged: , , , ,

4 thoughts on “SLAVSKA TORTA / posna

  1. mimi May 31, 2013 at 9:16 pm Reply

    Sjajno, belezim za post, ja sam pravila druge varijacije sa rozen koricama, takodje posno

    • Idejopedija May 31, 2013 at 10:30 pm Reply

      Hvala Mimi! Ja nekako volim rozen korice..delimicno zato sto su sasvim neutralne i stope se sa filom, a i zato sto izbegnem pecenje i ustedim dosta vremena( lenjivica;)), pa sam eto malo eksperimentisala. Pregledacu tvoje varijacije i sigurno isprobati!

  2. jo March 28, 2014 at 1:43 pm Reply

    samo jedna primedba…proverite…procitajte sastojke kod biljne pavlake…naci cete mleko u prahu kao dodatak a onda znaci da nije posna

    • Idejopedija March 29, 2014 at 7:16 pm Reply

      Tacno je da kod vecine biljnih pavlaka stavljaju mlecne proteine. Obavezno obratim paznju u vreme posta, mada i inace citam sastav na skoro svim namirnicama koje nabavljam…stvarno ima svakojake hemije u hrani…Mislim da sam posnu pavlaku nasla u Merkatoru. Skoro sam negde procitala da se kokosovo mleko dobro ohladjeno moze umutiti kao pavlaka. Sledeci put cu isprobati i takvu varijantu, jer mi zvuci puno zdravije od gotovih pavlaka. Veliki pozdrav!

Leave a Reply

Fabrizio Fusco | Life & Health Coach

Coaching For Optimal Living & Health

Blog Vesne Mihajlović

Za ljubitelje stvarnosti, koja nam je malo poznata...

The Unpoisoned Apple

an unlost wanderer living life less toxic

MasaJakub

Kids Art

Elizabeth Frei, Ph.D.

Psychologist FSP: Biel/Bienne, Switzerland

Pisma štitnoj

blog o životu sa hipotireozom

Blogdan

Here unreal things and unreal people get a real shape. And vice versa.

STOP GMO U SRBIJI

ISTINA O GENETSKI MODIFIKOVANOJ HRANI. Srbija bez GMO

IDEJOPEDIJA

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

misanislija

zivot je lep

Cooking with Zoki

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Minjina Kuhinjica

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Fellow Passengers

Using what we've been given to do whatever we can

Profinification

da mi glava ne služi samo za češljanje

CookingwithZokie

...For the love of FOOD!

The Gourmand Traveller

A blog about food.

Gastarbajter

Muke i pouke iz dijaspore, posao, putopisi i život u inostranstvu

Sasvim Prirodno

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vid Nikolic Food blog

Fotografija, putovanja, hrana / Food & travel photography

Мимин кутак

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

gollygoshgirl

everything means nothing with out love

Светосавско Ходочашће

Поклоничка путовања

Lutkice i krpice

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hrana za Dušu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Stylistico

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Tortelina

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Palachinka

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

So i Biber

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Moje grne

recepti za dušu

Mimi's Kingdom

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

f o o d f o r t h o u g h t

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

JA U KUHINJI...

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hleb & Lale, food & photography

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Prstohvat soli

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Knjiški Moljac u špajzu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

MEZZE

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

La cuisine creative

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vratimo se izvornim vrednostima.

Povratak na selo-Povratak Prirodi.Preduzmi potrebne korake za Bolji život, za mir i odmor. Produži život u dobrom zdravlju ! Danas je to moguće!

