Južna Indija II

Thanjavur2Hram i tvrđava Brihadiswara u Tandžavuru. Materijal za gradnju hrama je bio dovezen iz daleka pošto se u Tandžavuru kamen ne nalazi. Možete li da zamislite da je za hram trebalo mnogo tona granita? Na primer, za kupolu glavnog hrama se koristio jedan komad kamena od 80 tona. Predpostavlja se da je bio dovezen do ovde slično kao za pravljenje egiptskih piramida u Gizi. Nije čudo da je ovaj kompleks upisan u Unesco.

I ostatak posete Tandžavuru je bio veoma interesantan. Probao sam brzu hranu kod MekDavela koja servira svoje menie na listu od banane. Tačno to Vam vodič lonely planet ne preporučuje nikako, tj. kaze da ne jedete na ulici gde je obično nivo higijene nizak. Svakako, MekDavelova hrana bila je veoma ukusna.

Sutradan sam nastavio svoj put prema gradiću zvanom Salem. U njegovoj blizini se nalazi selo Jerkod (Yercaud), konkretno se nalazi na planini u visini 1.500 m.n.m. Na putu prema planini Vas pozdravi puno majmuna zvanih hulman sveti.

Trip to YercaudPut autobusom do Jerkoda nalazi se u visini od 1.500 mnm

Jerkod je prijatno selce gde može umoran turista malo odmoriti. U centru sela se nalazi lepo malo jezerce gde možete iznajmiti čamac da se malo provozate.

YercaudJerkod je mirno selce na planini. Osim odmaranja na ili u okolini jezerceta ima i nekoliko deponija gde se đubre odmah reciklira kao na slici gore.

Posle Jerkoda sam krenuo za Balgalor. Za posetu Bangalora sam izdvojio 2-3 dana. Bangalor je veliki grad sa oko 10 miliona stanovnika. Inače je jedan od najbrže rastućih gradova u Indiji zahvaljujući rastu industrije infromacione tehnologije. Njegovo ime znači „grad kuvanog pasulja“ i taj naziv dolazi porcije kuvanog pasulja koji jedna siromašna žena servirala jednom izgubljenom kralju dinastije Hojsala (izvor: vodič Lonely Planet).

Sledeće dva dana sam krenuo na glavnu pijacu. Indijska pijaca je obično puna jarkih boja te od cvetova, puno voća i povrća, začina i generalno pošto indijci vole razlićite boje. Volim da gledam te raznobojne pijace u Indiji. Uvek ima puno prilika za slikanje i da se kupi neki suvenir.

Colors at Bangalore market Flowers at Bangalore market1 Flowers at Bangalore marketGlavna pijaca u Bangaloru

Sledeće veće sam stigao u grad Kančipuram (Kanchipuram). Kančipuram je bivši presto kraljeva iz dinastije Pallava i je jedan od najstarih gradova u južnoj Indiji. Nalazi se tu nekoligo lepih kompleksa hramova.

KanchipuramKančipuram

Grad je prepoznatljiv po hramovima i takođe po proizvodnji kvalitetne svile po malim manufakturama. To je odlična prilika da se kupi lep saari, tj. tradicionalna odeća indijske žene.

Konačno sam krenuo prema kući. Ponovo sam stigao u primorski gradić Mamalapuram južno od Čenaja. Malo odmora pored mora je idelan nacin pripreme za povratan let. Osim mora, imam i priliku da kupim još malo suvenira – na primer statue od granita.
Konačno dolazi 15-ti dan putovanja i ja sam ujutru krenuo za Čenaj. U Čenaju još stignem da pogledam jednu katoličku hrišćansku crkvu direktno na obali mora iz početka 16-tog veka i rekonstruiranu u 1893. godine. Tu se nalaze mošti Svetog apostola Tome koji je tu navodno boravio u 52. godini pre naše ere.

St Thomas Church in ChennaiCrkva Svetog apostola Tome u Čenaju

Sutradan, moj zadnji dan u Indiji, je počela kiša i period monsuna. Taman je bilo lepo vreme za putovanje. Srećno sam stigao kući u Evropu.

Želim Vam srećna putovanja, Miroslav

P.S. Hvala Mileni koja me je podstakla da što pre nastavim sa Indijskom avanturom.

2 thoughts on “Južna Indija II

1. Nevena December 11, 2013 at 6:04 pm Reply

Vi sve negde putujete gde ja želim:)
    Ah, zavidim!

• Idejopedija December 11, 2013 at 8:54 pm Reply

Vodimo te sledeci put;).. Posto se selimo u Istambul, eto za pocetak imas poziv da nas posetis tamo ako je destinacija na listi zelja:))