STOČIĆU POSTAVI SE!

…ili SLATKI STO u reči i slici.

IMG_5900M

Uskrs je praznik koji volim više od svih ostalih praznika! Zato mi je ideja bila da vas malo nadahnem da u svoj dom unesete delić Uskrsa na jedan malo drugačiji način..sladak način, naravno:)

Pričaću vam o slatkom stolu, i o tome kako svako u kući ima isti, a da nije ni primetio:)

Sa Stilistikom sam do danas osmišljala i učestvovala u stvaranju mnogobrojnih Stylistico stočića.. svaki je imao svoju priču, svaki je uveselio i oduševio mnoge (a posebno decu..). I ne postoji određeno pravilo za postavljanje slatkog stočića, osim da na njemu treba imati dosta slatkiša i tu i tamo napisati: PROBAJ ME, POJEDI ME, POPIJ ME…inače je toliko lepo na izgled da se ljudi plaše da se posluže, misle da je to neka izložbena skulptura..hi hi..

Nije teško kreirati ga, mada traži dosta vremena, ljubavi i malo kreativnosti. Pa da počnemo..

Za stočić kao sa slike gore, potrebno je sledeće:

  1. Sto veličine po vašoj želji i nameni (ja preferiram tip poput radnog stola kao sa slike), i stolnjak (najbolje jednobojan)IMG_5820
  2. 4-5 vrste slatkiša-kolača i možda malo bombonica…
  3. Neutralna pozadina (recimo jednobojan zid ili zavesa) da bi sadržina stola došla do izražaja.
  4. Kutije za postizanje nivoa (bele npr ili presvučene odrđenim materjalom ili ukrasnim papirom kao sa slike). IMG_5818
  5. Po želji, vazne, svećnjaci, flaše…za postizanje još jednog nivoa. Najbolje je imati tri nivoa minimum. Važno je da oči imaju mesta za šaranje:).
  6. Tacne, stalci i poslužavnici za izlaganje slatkiša (najbolje beli ili u jednoj boji). Lepo je kada imate izdignute stalke za kolače, one sa nožicom, ili možete da iskoristite ovu improvizaciju sa slike dole.

2013-04-25_182539

Tako izdignuti kolači deluju nekako svečanije..

IMG_5915  6. Cveće, pufne, ili neka druga centralna dekoracija za stočić, koja će nositi temu.

7. Trakice, makazice, lepak, papiri…

……………………………………..

Kada razmišljam o slatkom stolu, obično tražim inspiraciju koja će mi postati osnova i tema stola. U ovom slučaju, pošto se radi o Uskrsu, htela sam da glavni motiv budu jaja i zekice…i cveće koje će uneti svežinu proleća. Ako vam ikada ponestane inspiracije, pogledajte sajt ovde, ili fejsbuk profil ovde, ili prosto prošarajte po netu.. i sigurna sam da ćete doći do svoje ideje.

Važna je i paleta boja. U kući sam imala inspirativnu rolnu ukrasnog papira sa lepim tirkizno-žutim šarama, pa sam rešila da je iskoristim. Na stolu se pojavljuje i narandžasta boja, ali je to bilo sasvim slučajno:). Nekako mi je žuta glazura na medenjacima ispala narandžasta zbog loše dozirane boje ili pogrešne žute nijanse, pa sam uvela i treću boju – narandžastu. Lepo je i ovako, ali omiljeni su mi stolovi koji sadrže dve boje i belu…Da, spomenula sam medenjake…najlepši su stolovi kod kojih slatkiši prate istu temu i sadrže boje ili detalje koji su tema stola.

Idemo dakle, korak po korak do Uskršnjeg stola:

Sto sam prekrila belim stolnjakom. Pošto mi pozadina nije bila jednobojna, stavila sam parče belog stiropora, da vam fotke budu jasnije i lepše.

IMG_5874M

Kutije sam obložila ukrasnim papirom i postavila ih simetrično na stolu (mada su stolovi lepi i kada su asimetrične postavke u pitanju).

IMG_5835

Centralni dekor rešila sam da bude od medenjaka. Pogledajte sliku dole kako sam napravila Uskršnju dekoraciju sa medenjacima pomoću staklene činije, papira, stiropora, veštačke slame i plave trake..

2013-04-25_182452

IMG_5968

Da bih pored savršene simetrije dodala malo slobodnog pokreta stočiću, ostavila sam duže krajeve trake  da krivuda po stolu…

IMG_5939

Za osveženje, postavila sam i dve flaše od jogurta BELO ORGANIK (sa kojih sam skinula etikete), sa cvetnim aranžmanima od svežeg cveća i tirkiznim mašnama. Lepo je i kada bi se umesto cveća ovde pojavile pufne na primer, ili origami cvetići.

2013-04-27_234059

Od posluženja, spremila sam uskršnje slatkiše:

  • Gric gric zeke (uputstvo je ovde),

IMG_5862

  • Ružica cake pops,

2013-04-26_001137

IMG_5955

  • Čokoladne mafine, sa ukrasnim zekama koje možete da napravite prema uputstvu ovde. A što se samih mafina tiče, biće uskoro i recepta, ili iskoristite ovu ideju sa bloga MOJE GRNE koja mi se jako dopala. Ako ste baš u gužvi, naručite mafine kod žena koje se time bave, ili kupite gotove mafine u većoj pekari pa ih samo ukrasite…

IMG_5942

  • Zamenu za francuske makarone:), jer bez njih teško da mogu i da zamislim slatki sto. Obožavam da pravim makarone, i pravim ih vrlo, vrlo često, ali znam da su zahtevni kolači, makar dok se malo ne uhodate i ne oguglate na povremene neuspehe, pa sam vam ovde ponudila simpatičnu zamenu (do duše samo u vizuelnom smislu zamenu).

IMG_5913

  • Medenjake za centralni ukras, uputstvo za pripremu je ovde, i za ukrašavanje ovde.

IMG_5918

  • Slatku rižu kao podlogu.

2013-04-27_235941

  • Čašice sa limunadom. Iskoristila sam obične čaše, ukrasila ih žutom trakicom i jednostavnim natpisima koje ćete napraviti seckanjem kružnih osnova od ukrasnog papira, pa u njegovom centru nalepite manji beli krug sa natisom po želji, u rukopisu ili štampanim…

IMG_5924

Još sam napravila ukrasnu traku koju sam zakačila u osnovi slatkog stola. Na žutu satensku trakicu sam priheftala jaja isečena slobodnom rukom, od ukrasnog papira. Bila bi lepša da sam papir prvo nalepila na karton pa sekla, ali bilo je na brzinu…

IMG_5903M

I to je to!

Varijacije: Zamislite sada rođendan za devojčicu sa temom princeze. Uradite sve isto, kao gore opisano, uz korekciju boja i naravno koristeći ukrasni papir sa princezama. Gric zeke mogu imati krunice umesto zečjih ušiju (pa bi se zvale gric princeze :)). Ukras na mafinima može biti napravljen od pomenutog ukrasnog papira sa princezama koji ste npr. nalepili na karton, pa na čačkalicu…Centralni ukras na stolu može biti rođendanska torta…Vaša princeza će biti oduševljena!!

Pokušajte da uključite svoje klince u pripreme za slatki sto. Tako će radost biti još veća.

P.S..Ako ste u škripcu sa vremenom, za zaista neponovljiv, jedinstveni efekat, predlažem vam da pozovete Stylistico (red je da se malo i izreklamiramo:)). Biće to, sigurna sam, najlepši poklon za vaše dete i gostujuće društvo!!!!

Ipak, pokušajte da izdvojite delić vremena, i uživajte u svojim slatkim kreacijama!

I setite se da petkom Idejopedija objavljuje na blogu vaše ideje. Pošaljite nam na idejopedija@gmail.com  fotografije vašeg slatkog stola. Biće nam zadovoljstvo da budete deo naše enciklopedije ideja!!!

Vesna

Tagged: , , , , , ,

Leave a Reply

Fabrizio Fusco | Life & Health Coach

Coaching For Optimal Living & Health

Blog Vesne Mihajlović

Za ljubitelje stvarnosti, koja nam je malo poznata...

The Unpoisoned Apple

an unlost wanderer living life less toxic

MasaJakub

Kids Art

Elizabeth Frei, Ph.D.

Psychologist FSP: Lausanne and Biel/Bienne, Switzerland

Pisma štitnoj

blog o životu sa hipotireozom

Blogdan

Here unreal things and unreal people get a real shape. And vice versa.

STOP GMO U SRBIJI

ISTINA O GENETSKI MODIFIKOVANOJ HRANI. Srbija bez GMO

IDEJOPEDIJA

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

misanislija

zivot je lep

Cooking with Zoki

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Minjina Kuhinjica

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Fellow Passengers

Using what we've been given to do whatever we can

Profinification

da mi glava ne služi samo za češljanje

CookingwithZokie

...For the love of FOOD!

The Gourmand Traveller

A blog about food.

Gastarbajter

Muke i pouke iz dijaspore, posao, putopisi i život u inostranstvu

Sasvim Prirodno

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vid Nikolic Food blog

Fotografija, putovanja, hrana / Food & travel photography

Мимин кутак

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

gollygoshgirl

everything means nothing with out love

Светосавско Ходочашће

Поклоничка путовања

Lutkice i krpice

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hrana za Dušu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Stylistico

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Tortelina

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Palachinka

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

So i Biber

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Moje grne

recepti za dušu

Mimi's Kingdom

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

f o o d f o r t h o u g h t

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

JA U KUHINJI...

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Hleb & Lale, food & photography

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Prstohvat soli

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Knjiški Moljac u špajzu

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

MEZZE

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

La cuisine creative

Naša enciklopedija ideja za kreativan i zdrav život...

Vratimo se izvornim vrednostima.

Povratak na selo-Povratak Prirodi.Preduzmi potrebne korake za Bolji život, za mir i odmor. Produži život u dobrom zdravlju ! Danas je to moguće!

